For Kommuner

GUIDEN65 skaber overblik over velfærdsteknologiske løsninger og hjælpemidler; genererer borger- brugerfeedback; forenkler formidlingen af velfærdsteknologiske løsninger til borgerne; skaber dialog mellem plejepersonalet og borgeren; øger dialogen mellem pårørende og brugeren; samt giver kommunerne viden om deres borgeres brug af og erfaringer med hjælpemidler og velfærdsteknologi.

 GUIDEN65 kan tilpasses den enkelte kommunes behov for at vise udvalgte hjælpemidler.

Kommunen kan udvælge de velfærdsteknologiske løsninger og hjælpemidler, de gerne vil formidle til deres borgere. Produktpræsentationen er skrevet i et enkelt sprog, og tager udgangspunkt i hvordan det bidrager til livskvalitetsforbedringer. Produktets tekniske attributter ligger også på siden.

GUIDEN65 er et godt dialogredskab til en samtale mellem borger og plejepersonale om behov for hjælpemidler, og de muligheder der er. Man kan læse om, hvordan andre har oplevet et hjælpemiddel, og man kan anmelde et hjælpemiddel via GUIDEN65s skabelon eller skrive en fritekst. Dialogen skaber øget indblik i borger- og brugerens, fagpersoner og pårørendes oplevelse af et hjælpemiddel. GUIDEN65s anmeldelsesskabelon har fokus på livskvalitet. Det giver den bedste mulighed for at vælge produkter.

Lav en anmeldelse

I 2019 udgav Kommunernes Landsforening en rapport om de teknologiske temaer kommunerne skal være opmærksomme på i fremtiden:

  • Mere teknologi i ældreplejen; systemer der lærer og tænker.
  • Borgerne vil i stigende grad forvente, at tingene omkring dem bliver intelligente, ligesom de vil forvente at kunne tilgå tingene mobilt.
  • Computere vil tage sig af at processere information. Google kalder det ”the age of the assistent”, hvor digitale værktøjer vil kunne forstå vores intention og støtte os i processen.
  • Sensorer, der integreres i tøj, møbler og hjem kan fortælle når der skal gøres noget. Sensorteknologien kan give kommunerne realtidsviden om behov for at tage kontakt til en borger, der har behov for hjælp til rengøring, mad, personlig pleje eller andet.
  • Hjemmemonitorering vil også brede sig, og det vil blive nemmere at spore tegn på begyndende sygdom, så borgere kan blive længere i deres hjem.
  • Kommunerne vil også få mulighed for at give borgerne mere skræddersyet information efter deres interesser og øge deres involvering.
  • Forebyggelse vil få meget mere opmærksomhed end i dag, fordi viden om hvordan borgeren egentlig har det bliver nemmere tilgængelig. Det vil give kommunerne bedre redskaber til planlægning og ressourcestyring.

“Kommunernes teknologiske fremtid.pdf”

GUIDEN65 bidrager til mange af de nævnte tematikker for fremtidens teknologibehov i kommuner såsom: mere teknologi i ældreplejen; mobil tilgang til viden; digital understøttelse af beslutningsproces; udbredelse af sensorteknologi; hjemmemonitorering; skræddersyet information til borgerne; øget fokus på forebyggelse

GUIDEN65 har stor erfaring med dialogredskaber, borger- og brugerfeedback indenfor velfærdsteknologi og hjælpemidler.

GUIDEN65 kan også udarbejde en rapport til kommunerne om, hvilke hjælpemidler deres borgere primært søger på. Til højre herfor ses et eksempel på, hvordan en rapport fra GUIDEN65 kan komme til at se ud. Eksemplet er en prototype, og de viste tal for produkterne er fiktive.

Ved du, hvad brugerne mener om et hjælpemiddel?

Der udvikles og markedsføres et hav af velfærdsteknologiske løsninger og hjælpemidler. Det er svært at overskue, hvad der er nyttigt og hvad, der kan betale sig. GUIDEN65 arbejder via dialog med brugerne, de pårørende og fagpersonerne. Dialogen handler om hvordan hjælpemidlet bidrager til øget livskvalitet.

faldGUIDEN er den første delplatform, senere følger demensGUIDEN og andre fagområder.

På faldGUIDEN gives der overblik over, hvad der kan hjælpe de over 250.000 ældre borgere, der årligt falder en eller flere gange. Vi medtager beskrivelser af både hjælpemidler, velfærdsteknologier og andre typer løsninger, der kan støtte mennesker i at leve det liv, de ønsker.

Anmeldelser fra borgerne, deres pårørende og fagpersonalet, der ofte er i kontakt med borgerne, kan give et bredt indblik i, hvordan de forskellige grupper vurderer løsningen. Undersøgelser viser samtidigt, at anmeldelser af et produkt øger troværdigheden og skaber bedre implementering og compliance.

Lav en anmeldelse

Hvis din kommune vil vide mere om GUIDEN65 platformen, så kontakt os for en uforpligtende snak / Ring til partner og CEO Esther Davidsen på 31271930

GUIDEN65 – faldGUIDEN

GUIDEN65 etablerer sig som en stærk aktør på det danske marked for hjælpemidler og velfærdsteknologi. Vi bygger bro og skaber dialog mellem kommuner, producenter og slutbrugere. Vi kaber opmærksomhed om hvordan hjælpemidler og velfærdsteknologiske løsninger er med til at øge borgernes livskvalitet. faldGUIDEN er det første indsatsområde, senere følger demensGUIDEN og andre velfærdsteknologiske fagområder.

GUIDEN65

Din guide til hjælpemidler, velfærdsteknologi og
viden med anmeldelser fra brugere, pårørende og
fagpersonale.

Kontaktinformationer

 +45 31 27 19 30
 info@guiden65.dk
 Følg os på LinkedIn
 Følg os på Facebook
Tilmeld dig vores nyhedsbrev her

Vi har kontorer både i Aarhus og København

Postadresse
GUIDEN65
Venture Village
Hermodsvej 5b, 8230 Åbyhøj, Aarhus