To nye salgskanaler på det danske marked

Borgerne er parate til at købe hjælpemidler selv (85%). Er din virksomhed klar til at sælge?

Befolkningens forventninger til sundhedsvæsenet og kommunerne er generelt stigende, og borgerne stiller større krav end tidligere. Samtidig er mange brugere og især deres pårørende vant til at søge viden og information på nettet og via den vej søge afhjælpning af et behov.

Guiden65 har besøgt områder med ældreboliger, biblioteker og indkøbscentre for at spørge brugere og pårørende fra 60 år og op om, hvad deres holdning er. Deres svar er ja: der er behov for at få mere viden om hjælpemidler og services ud til slutbrugerne og ja: der er behov for, at gøre det mere tilgængeligt at købe selv. 

Som aktør i hjælpemiddelmarkedet er det interessant at få sat tal på, hvordan stemningen blandt befolkning er for selv at købe et eller flere hjælpemidler. Tal der også er en god indikation for udviklingen af det private marked for hjælpemidler.

 

rehaps og GUIDEN65

De to nye portaler, er opstået uafhængigt af hinanden, men med samme vision om at udbrede kendskabet til og viden om hjælpemidler – direkte til brugerne. De har indledt et samarbejde om at markedsføre mere synlighed og viden om hjælpemidler i øjenhøjde med brugerne –  en markedsføring som også kommer de virksomheder til gode, som har deres produkter eller services på portalerne.

Med rehaps og GUIDEN65 bliver slutbrugerne og deres pårørende klædt bedre på til at kunne træffe de rigtige valg, inden de køber hjælpemidler, og de får tilmed to nye og nemt tilgængelige muligheder for selv at købe hjælpemidler.

 

Heidi Sigvardt, stifter og ejer af rehaps fortæller; 

“Jeg har selv været forhandler og har solgt hjælpemidler til både offentlige- og private kunder – og der blev jeg mødt af brugere, der gerne ville af med hjælpemidler, der på grund af ændrede behov, var blevet erstattet med nye. Det kunne også være pårørende, der stod tilbage med et hjælpemiddel efter et dødsfald.

 Som forhandler, der primært solgte til offentlige kunder, manglede jeg en salgskanal til de private kunder, der viste interesse for vores produkter.

Jeg er selv brændt inde med stole, lifte, sejl mm, som kommunerne af forskellige årsager ikke aftog mere – varer som vi have på lager for at kunne levere hurtigt. Men også demomodeller og udgåede varer var svære at afsætte til offentlige kunder – produkter som private købere sagtens kunne have glæde af at købe. Men de private kunder fandt jo aldrig frem til vores brugtsalg på hjemmesiden. Hvad faen skal vi gøre – den tanke fik mig til at starte rehaps.”

rehaps samles salget af det brugte udstyr ét sted – på tværs af alder og behov. rehaps gør det nemt at købe og sælge sine hjælpemidler brugt. Portalen skaber ét udstillingsvindue udelukkende fokuseret på hjælpemidler, som giver struktur og overblik – og forhandlere inviteres  med ombord. 

Forhandlere af hjælpemidler kan på rehaps sælge brugte hjælpemidler, men også udgåede modeller og ukurante varer, som ellers står og samler støv på lageret. Forhandlerens bæredygtige profil kan styrkes ved at støtte op om genbrug. Oprettelse af annoncer er gratis – efter “solgt eller gratis” princippet.

 

Om GUIDEN65 fortæller medstifter og COO Sussi Bianco

“GUIDEN65 udspringer af to ting. Jeg har en mor der er oppe i årene. Hun er meget selvstændig og vil gerne fixe tingene selv.  Sammen med hende har jeg haft en stor frustration over ikke at kunne finde råd og vejledning – specielt fordi hun flere gange har købt det forkerte.

I mit arbejde med at udvikle startups i CareWare-Next konkurrencen og acceleratoren, har jeg set, at der er særlige barrierer, når nye produkter skal udvikles og ud på markedet. I andre brancher er det langt nemmere at gøre produkter synlige overfor brugerne.

GUIDEN65  udspringer fra ideen om, at langt flere skal kunne orientere sig om, hvad der findes på markedet og at dele erfaringer med hinanden via anmeldelser.
Iværksættere og forhandlere får samtidig en vigtige vej til salg til slutbrugerne.

GUIDEN65 er en salgskanal for forhandlerne, der gør hjælpemidler og services troværdige og let tilgængelige for slutbrugerne og de pårørende. Produktet oprettes gratis. Salget sker på forhandlerens eller serviceudbyderens egen hjemmeside.

Forhandlerne kan invitere brugerne til at lave anmeldelser – det tager kun 4 minutter. En blanding af slutbrugere, deres pårørende og sundhedsfagligt personale er blandt dem der allerede har anmelt de produkter og ydelser, der udstilles. 
Virksomheder får indsigt og viden om, hvad brugerne synes om netop deres produkter. Den viden kan have stor værdi i udviklingen af produkter og sortiment – og på den korte bane styrker anmeldelse en køberes tillid til produktet, og øge salget.

På GUIDEN65 finder slutbrugerne services og hjælpemidler – når de er parat til at købe selv.

 

Er der brug for portaler som rehaps og GUIDEN65?

Vi har allerede gang i mange spændende samarbejder med forhandlere af  hjælpemidler og udbydere af forskellige services som har samme kundesegmenter, som dem vi henvender os til. Se her nogle af samarbejdspartnerne.

4Mvideo

Wellness Nordic Gyngestolen

Wini: Grebsforstørrer

MOBILT BRANDSLUKNINGS SYSTEM ULTRAGUARD

DemensLivs Livline

 

Vil du også være med til at komme tættere på salget til de private kunder?

Vi gør din vej til et salg kortere:

rehaps understøtter mer- og nysalg ved at slutbrugerne og deres pårørende kender muligheden for at sælge det brugte udstyr på rehaps.dk. Så tøver de mindre med at købe nyt i takt med deres behov ændrer sig.

GUIDEN65 Når slutbrugerne og deres pårørende vil købe selv, gør GUIDEN65 det let. Platformen roses af blandt andet SOSU uddannelserne for at give et nemt og hurtigt overblik og at være en uafhængig 3. part, hvor brugeranmeldelser er med til at forstærke troværdigheden.

 

Målet er synlighed og vidensdeling målrettet dem der i sidste ende skal bruge hjælpemidlerne, brugerne selv, deres pårørende og det fagprofessionelle personale, der er tæt dialog med borgerne.

Øget viden + øget adgang til at købe = øget salg.

rehaps og GUIDEN65 står til rådighed for spørgsmål og en snak om samarbejdsmulighederne.

:

FAKTABOX :

rehaps: Heidi Sigvardt, Founder

 heidisigvardtl@rehaps.dk eller 5361 0919

www.rehaps.dk

Guiden65: Sussi Bianco, Co-founder

 sb@guiden65.dk eller 2253 0567 www.guiden65.dk

  • Brugervenlighed
  • Instruktion
  • Opstart
  • Design
  • Holdbarhed
  • Service
  • Pris/kvalitet
  • Øget selvstændighed
  • Øget livskvalitet
Brugeranmeldelse
  • Brugervenlighed
    Sender

    Hvor let er hjælpemidlet at bruge? (1 stjerne er dårligst, 5 stjerner er bedst)
  • Instruktion
    Sender

    Hvor god er den instruktion, du har fået? F.eks. gennem brugermanualen, videovejledning, mundtlig instruktion m.m.
  • Opstart
    Sender

    Hvor let er det at starte med at bruge hjælpemidlet?
  • Design
    Sender

    Kan du lide udseendet?
  • Holdbarhed
    Sender

    Bliver det hurtigt slidt, eller går det nemt i stykker?
  • Service
    Sender

    Er det nemt nok at få hjælp, hvis der opstår problemer med hjælpemidlet?
  • Pris/kvalitet
    Sender

    Stemmer hjælpemidlets kvalitet overens med det, du betalte for det?
  • Øget selvstændighed
    Sender

    I hvor høj grad mener du, at hjælpemidlet bidrager til mere selvstændighed?
  • Øget livskvalitet
    Sender

    I hvor høj grad mener du, at hjælpemidlet bidrager til at øge livskvalitet?
Bedømmelse af kommentarer 0 (0 Gæstevurderingerne)
Scroll to Top
Scroll til toppen