Nyt samarbejde mellem SOSU H, Københavns Professionshøjskole og GUIDEN65

Vores mål er at dele viden og yde hjælp til selvhjælp. I GUIDEN65 er vi derfor begejstrede over at have indgået samarbejdsaftaler med Københavns Professionshøjskole og Videnscenter for Velfærdsteknologi Øst på SOSU H om brug af GUIDEN65 som formidlingsværktøj i undervisningen, siger Sussi Bianco, medstifter af GUIDEN65

“GUIDEN65 er en rigtig god side, at arbejde med, når man arbejder med velfærdsteknologi.
Den er genial. Lige til at plukke ned og bruge. Meget let tilgængelig for alle og et lækkert værktøj.
Det er et sted hvor eleverne kan gøre noget. De kan reelt gå ind og lave en anmeldelse”.

Maj-Britt Weidinger, projektleder, videnscenter for velfærdsteknologi Øst.

Elever og brugere har behov for et samlet overblik over velfærdsteknologi og hjælpemidler samt direkte adgang til viden om, hvordan andre brugere og borgere oplever de forskellige løsninger på markedet. På GUIDEN65 kan både slutbrugere og fagpersoner vurdere, om et hjælpemiddel giver øget livskvalitet, og er således et godt redskab til borgerdialog for eleverne og underviserne på SOSU skolerne. Se nyhed her

SOSU H har i anledning af samarbejdsaftalen om at bruge GUIDEN65 i undervisningen lavet en fin lille instruktionsvideo, der gennemgår hvordan man anmelder et hjælpemiddel på GUIDEN65.

Aftalen med Videnscenter for Velfærdsteknologi Øst på SOSU H indebærer bl.a. at

• GUIDEN65 uploader produkter, der bruges i undervisningen på platformen, til brug i undervisningen, ved pop up events
• GUIDEN65 udstiller på teknologimesser og anmeldelsesmodulet bruges til at lade de studerende undersøge de udstillede hjælpemidler
• GUIDEN65 arbejder primært med småhjælpemidler, som borgerne og brugerne selv kan købe
• GUIDEN65 uploader instruktions film og videoer fra SOSU H’s youtube kanal
• SOSU H har lavet film om hvordan de studerende kan bruge GUIDEN65 til at få overblik over velfærdsteknologier, initiere dialog og indhente borger- bruger feeedback via anmeldelserne. se filmen her
• Underviserne på SOSU H opfordres til at bruge GUIDEN65 anmeldelsesmodul i undervisningen.

Indhold i samarbejdsaftale med Københavns Professionshøjskole

• Gensidig vidensdeling
• Synliggøre KPs tværfaglige ekspertise samt KPs udviklings og testmiljø
• Synliggøre GUIDEN65 overfor fagpersoner og det faglige miljø
• Samarbejde om anmeldelser – brugerinddragelse – som en måde at opnå viden om velfærdsteknologi
• Arbejde med studerende, undervisere og forskere for at fremme og udbrede de gode velfærdsteknologier og viden der er relevant for brugerne
• Træne studerende i at forholde sig kritisk til velfærdsteknologi

Se facebook opslag hvor Guiden65s anmeldelsesmodul blev brugt i introduktionsmodulet på ergoterapeutuddannelsen. Kbh professionshøjskole – anmeldelser i undervisningen.

At anmelde et hjælpemiddel er enkelt – det tager kun 5 minutter! ★★★★★


Undersøg først om produktet er på Guiden65.

Skriv navnet i søgefeltet – eller gå på opdagelse via menupunkterne øverst på forsiden.

Findens det på GUIDEN65?
Lige under produktbilledet udfylder du anmeldelsen. Klik på ”Se eller lav anmeldelse” – og så er du i gang. God fornøjelse.

Findes det endnu ikke på GUIDEN65?
Så er det også nemt at anmelde et hjælpemiddel eller en service – Klik dig ind og udfyld her.  God fornøjelse.

 

Ønsker du at høre mere om et samarbejde med GUIDEN65 og om vores undervisningsmateriale – så kontakt Esther Davidsen

  • Brugervenlighed
  • Instruktion
  • Opstart
  • Design
  • Holdbarhed
  • Service
  • Pris/kvalitet
  • Øget selvstændighed
  • Øget livskvalitet
Brugeranmeldelse
  • Brugervenlighed
    Sending

    Hvor let er hjælpemidlet at bruge? (1 stjerne er dårligst, 5 stjerner er bedst)
  • Instruktion
    Sending

    Hvor god er den instruktion, du har fået? F.eks. gennem brugermanualen, videovejledning, mundtlig instruktion m.m.
  • Opstart
    Sending

    Hvor let er det at starte med at bruge hjælpemidlet?
  • Design
    Sending

    Kan du lide udseendet?
  • Holdbarhed
    Sending

    Bliver det hurtigt slidt, eller går det nemt i stykker?
  • Service
    Sending

    Er det nemt nok at få hjælp, hvis der opstår problemer med hjælpemidlet?
  • Pris/kvalitet
    Sending

    Stemmer hjælpemidlets kvalitet overens med det, du betalte for det?
  • Øget selvstændighed
    Sending

    I hvor høj grad mener du, at hjælpemidlet bidrager til mere selvstændighed?
  • Øget livskvalitet
    Sending

    I hvor høj grad mener du, at hjælpemidlet bidrager til at øge livskvalitet?
Kommentarbedømmelse 0 (0 anmeldelser)
Scroll til toppen