Hjælpemiddelrådgivningen

Har du begrænset erfaring med hjælpemidler, tilbyder vi uvildige råd, vejledninger og instuktioner, når du selv vil købe eller søge om et hjælpemiddel.

Kort beskrivelse:
Hjælpemiddelrådgivningen tilbyder uvildig faglig rådgivning og vejledning til private med interesse eller behov for hjælpemidler.

Du kan få råd og vejledning om valg, køb og anvendelse af hjælpemidler fx til at klare de daglige gøremål, til at komme omkring eller til at kunne forblive længst muligt i eget hjem.

Du kan få hjælpe fra erfarne terapeuter til at:

• Afklare dit behov for hjælpemidler
• Vælge hjælpemidler/modeller der passer til dine behov
• Afprøve og blive instrueret i brug af hjælpemidler

 

Målgruppe generelt:
Alle 65+

Hjælpemiddelrådgivningen er for dig, der har begrænset viden og erfaring med brug af hjælpemidler og som enten allerede har anskaffet dig et hjælpemiddel eller overvejer at gøre det.

Eller er du pårørende på jagt efter viden og råd om hjælpemidler? Hjælpemiddelrådgivningen kan være din sparringspartner

 

Hvordan bidrager produktet til brugerens selvhjulpenhed?:
At benytte de rette hjælpemidler giver mulighed for, at kunne klare flere ting selv og genvinde tabte færdigheder.
Ved anskaffelse af et nyt hjælpemiddel kan råd og vejledning fra en fagperson være et godt valg for at sikre, at hjælpemidlet opfylder dine behov og giver dig størst mulig selvstændighed.

 

Hvordan bidrager produktet til brugerens livskvalitet?:
Livskvalitet er at kunne selv og at kunne bevare sin frihed og sit privatliv.

Hjælpemidler kan øge dine muligheder for selv, at kunne klare daglige gøremål og hjælpemidler kan give dig frihed til fx at kunne bevæge dig frit omkring. Hjælpemidler kan også været midlet til at bevare dit privatliv, fx ved selv at kunne klare toiletbesøg og bad uden andres indblanden.

 

Hvem skal involveres i brugen?:
Du kan som privatperson kontakte Hjælpemiddelrådgivningen uden andres involvering, vi har tavshedspligt og videregiver ikke dine oplysninger.
Hjælpemiddelrådgivningen kan rådgive dig om frit-valg ordningen, men ønsker du at nytte dig af muligheden for at søge om at få et hjælpemidlet bevilliget af kommunen, skal du kontakte din hjemkommune

 

Se al kontakinfo under “Teknisk information”

Kontaktinfo og drift:

 

Hvem er involveret i installering og drift – hvad er deres rolle?:
Du kan som privatperson kontakte Hjælpemiddelrådgivningen uden andres involvering. Vi har tavshedspligt og videregiver ikke dine oplysninger.
Hjælpemiddelrådgivningen kan rådgive dig om frit-valg ordningen. Ønsker du at benytte dig af muligheden for at søge om at få et hjælpemiddel  bevilliget af kommunen, rådgiver vi dig om hvordan du kontakter din hjemkommune.

 

Service der tilbydes:
Hjælpemiddelrådgivningen giver uvildige råd og vejledning, når du selv vil købe et hjælpemiddel eller en velfærdsteknologi.

 

Hvordan får brugeren adgang til produktet?:
De produkter der rådgives om kan der ansøges om i Kommunen – eller man kan købe dem selv.

 

Produktfakta:
Hjælpemiddelrådgivningen tilbyder rådgivning via:

  • Mail
    • Telefon
    • Videoopkald
    • Hjemmebesøg

Priser:

Timepris: kr. 500

Ved hjemmebesøg afregnes kørsel efter statens takster

Kontakt:
Hjælpemiddelrådgivningen kan kontaktes på:

Telefon: 53610919 (man-fredag 9-17)
Mail: mail@rehaps.dk

  • (1)
    Brugervenlighed
  • (1)
    Instruktion
  • (1)
    Opstart
  • (1)
    Design
  • (1)
    Holdbarhed
  • (1)
    Service
  • (1)
    Pris/kvalitet
  • (1)
    Øget selvstændighed
  • (1)
    Øget livskvalitet
1
Bruger Anmeldelse
  • Brugervenlighed
    Afsendelse

    Hvor let er hjælpemidlet at bruge? (1 stjerne er dårligst, 5 stjerner er bedst)
  • Instruktion
    Afsendelse

    Hvor god er den instruktion, du har fået? F.eks. gennem brugermanualen, videovejledning, mundtlig instruktion m.m.
  • Opstart
    Afsendelse

    Hvor let er det at starte med at bruge hjælpemidlet?
  • Design
    Afsendelse

    Kan du lide udseendet?
  • Holdbarhed
    Afsendelse

    Bliver det hurtigt slidt, eller går det nemt i stykker?
  • Service
    Afsendelse

    Er det nemt nok at få hjælp, hvis der opstår problemer med hjælpemidlet?
  • Pris/kvalitet
    Afsendelse

    Stemmer hjælpemidlets kvalitet overens med det, du betalte for det?
  • Øget selvstændighed
    Afsendelse

    I hvor høj grad mener du, at hjælpemidlet bidrager til mere selvstændighed?
  • Øget livskvalitet
    Afsendelse

    I hvor høj grad mener du, at hjælpemidlet bidrager til at øge livskvalitet?
Kommentarer Bedømmelse 0 (0 anmeldelser)

Lav en anmeldelse

Bruger Anmeldelse
  • Brugervenlighed
    Afsendelse

    Hvor let er hjælpemidlet at bruge? (1 stjerne er dårligst, 5 stjerner er bedst)
  • Instruktion
    Afsendelse

    Hvor god er den instruktion, du har fået? F.eks. gennem brugermanualen, videovejledning, mundtlig instruktion m.m.
  • Opstart
    Afsendelse

    Hvor let er det at starte med at bruge hjælpemidlet?
  • Design
    Afsendelse

    Kan du lide udseendet?
  • Holdbarhed
    Afsendelse

    Bliver det hurtigt slidt, eller går det nemt i stykker?
  • Service
    Afsendelse

    Er det nemt nok at få hjælp, hvis der opstår problemer med hjælpemidlet?
  • Pris/kvalitet
    Afsendelse

    Stemmer hjælpemidlets kvalitet overens med det, du betalte for det?
  • Øget selvstændighed
    Afsendelse

    I hvor høj grad mener du, at hjælpemidlet bidrager til mere selvstændighed?
  • Øget livskvalitet
    Afsendelse

    I hvor høj grad mener du, at hjælpemidlet bidrager til at øge livskvalitet?

Scroll til toppen